English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آخرین وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات به روزنامه طرح نو+ اسامی 43 نفر+ ویدیو روز پنجشنبه

آذوح: در جریان اعتراضات به روزنامه ی طرح نو در چند شهر آذربایجان جنوبی دهها نفر بازداشت قرار گرفته اند.

به گزارش آذوح چهارشنبه و پنجشنبه ی هفته ی گذشته در پی ایجاد جو شدید امنیتی در برخی شهرهای آذربایجان جنوبی نیروهای اطلاعاتی چند فعال ملی آذربایجان را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

اسامی بازداشت شدگان که تاکنون به دست آمده به شرح زیر می باشد:

اورمیه و تبریز: روزبه پیری، مرضیه فتح علی، نیر فتح علی، نسیم صادقی، مهدی حاجی زاده، علی جباری، علی هدایتی، توحید رستمیان، علی اصغری، حامد نعمتی، بهمن حسینی، سلیمان چوپانی، علی شیرجوانی، رقیه علیزاده، رضا سلیمان زاده، مجید حق وردی، هوشنگ نقی‌زاده، زهرا هاشملو، محمد عیسی زاده، شهرام جلالی، علی جلالی، اشکان جلالی، علی مرادپور.

زنجان: ابوالفضل مکانی و دخترش آیلار ایمانی.

مراغه: مرتضی اشرفی.

خوی: سلمان عراقی، مهراب کاظم لویی، فرهاد سلیمانپور، واحید صفری، حسین بوستانچی، هادی عباسزاده، سعید ورمزیار، جواد علیزاده.

اردبیل: محمد جولانی، احمد محمدزاده، وحید صادقی فر، حسین بالاخانی، مهدی هوشمند، رضا وحدت، حمید ادیب.

تهران: علی ابراهیمی، بهنام کارگر.

*******************************

در اورمیه زهرا هاشملو، محمد عیسی زاده، شهرام جلالی، علی جلالی، اشکان جلالی و علی مرادپور(همگی اهل سولدوز) روز سه شنبه به قید ضمانت آزاد شده اند.

به گزارش آذوح در تبریز رقیه علیزاده بازداشت و پس از مدتی آزاد گردید. وی در حال فیلم برداری از صحنه تظاهرات اعتراضی بوده که بازداشت و تلفن همراه وی نیز توسط پلیس توقیف شد. همچنین علی عزیزی نیز دستگیر و پس از مدتی آزاد گردید. مجید حق وردی هم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

در خوی روز جمعه هشت نفر از بازداشت‌شدگان پس از بازجویی و تفهیم اتهام به طور موقت و با قید وثیقه و کفالت از زندان خوی آزاد شدند. سلمان عراقی و واحید صفری با قرار وثیقه 10 میلیون تومانی و باقی افراد با قرار کفالت کارمندی آزاد شده اند. شاه‌حسینی بازپرس دادگاه انقلاب شهرستان خوی اتهام «اخلال در نظم عمومی» را برای ایشان تفهیم کرده است.

جراحات وارده به حسین بستانچی یکی از بازداشت شدگان از ناحیه سر و صورت به حدی بوده که وی را برای درمان به بیمارستان قمر بنی هاشم خوی منتقل کرده بودند. به گفته نزدیکان این فعال، مأموران امنیتی با حضور در بیمارستان اقدام به  بازجویی از وی کرده‌اند.

در تبریز توحید رستمیان، علی اصغری، حامد نعمتی، بهمن حسینی، سلیمان چوپانی و علی شیرجوانی پس از یک روز آزاد شدند. رقیه علیزاده نیز که روز سه شنبه در حین فیلمبرداری از تجمع برای ساعاتی بازداشت شده بود پس از توقیف تلفن همراهش آزاد شده بود. همچنین رضا سلیمان زاده و مجید حق وردی 2 نفر دیگر از بازداشت‌شدگان روز سه شنبه بودند که به زندان تبریز منتقل شده اند. در عین حال روزبه پیری، نسیم صادقی، نیر و مریم فتحعلی لو  جمعه 8 مرداد ماه به زندان منتقل شدند. برای هر یک از نامبردگان قرار وثیقه 100 میلیون تومانی تعیین شده است.

در زنجان آیلار ایمانی 7 ساله پس از چند ساعت بازداشت در روز پنج شنبه به خانواده اش تحویل داده شد ولی ابوالفضل ایمانی صبح جمعه با قرار کفالت آزاد شد.

در اورمیه آقای نقی‌زاده پس از یک روز بازداشت در روز پنج شنبه با قرار وثیقه 20 میلون تومانی آزاد شد. همچنین در اورمیه امیر اسمعیل یار به اداره پشتیبانی عملیات پلیس امنیت عمومی احضار شده است.

در اردبیل مهدی هوشمند، وحید صادقی فر و رضا وحدت با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی بطور موقت آزاد شده اند اما از سرنوشت احمد محمد پور، حسین بالاخانی، محمد جولانی و حمید ادیب هنوز اطلاع مشخصی در دست نیست.

برای دیدن گوشه هایی از این اعتراضات در روز پنجشنبه در شهرهای اورمیه، زنجان، خوی و تهران از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1003527776367810/

https://youtu.be/ZNRZ4xg1Ueo

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter