English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراض دو نماینده ی مجلس: شاهد مهاجرت افراد جویای کار از آذربایجان به مرکز کشور هستیم

آذوح: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: نرخ بیکاری 7.3 درصدی استان در حالی است که شاهد مهاجرت افراد جویای کار به استان های جنوبی و مرکز کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار نصر، "زهرا ساعی" عصر امروز در همایش تشکلات کارگری، کارفرمایی و تعاون گران آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، با تاکید بر اینکه ظرفیت های اقتصادی آذربایجان شرقی بسیار بزرگ است، گفت: ما می خواهیم آذربایجان شرقی نقش برجسته ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

وی به حضور صنایع مادر صنعتی تبریز اشاره کرد و گفت: صنایع مادر صنعتی آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیار بزرگ و قدرتمندی برای سرعت بخشیدن به روند رشد صنعتی و اقتصادی کشور و آذربایجان شرقی هستند.

این نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های استان در بخش معدن نیز اشاره کرد و گفت: این بخش توان زیادی برای ایجاد شغل و ارزش افزوده دارد و لازم است دولت اهتمام ویژه ای برای تسهیل امور در بخش معدن داشته باشد.

ساعی به آمار بیکاری بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی کرد و گفت: افزایش آمار فارغ التحصیلان موجب نگرانی است.

وی در ادامه به ارائه اخیر آمار بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری 7.3 درصدی استان در حالی است که شاهد مهاجرت افراد بیکار به استان های جنوبی و مرکز کشور هستیم.

ساعی گفت: بسیاری از افرادی که جهت یافتن شغل به سایر استان ها مهاجرت می کنند، جزو نیروهای زبده و متخصص استان هستند.

 این نماینده مجلس خواستار توجه به ظرفیت ها و نخبگان آذربایجان شد و گفت: ما باید دوباره شاهد دستیابی تبریز و آذربایجان به جایگاه شایسته خود در صنعت و اقتصاد ایران باشیم.

ابراز نگرانی نماینده مجلس از مهاجرت نیروی متخصص انسانی از آذربایجان شرقی

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجانی بیکار نمی ماند و با تعطیلی این واحدهای تولیدی نیروهای متخصص و ماهر آذربایجان شرقی به استان های دیگر مهاجرت کردند و این خلا نیروی متخصص انسانی در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار نصر، "محمد وحدتی" عصر امروز در همایش تشکلات کارگری، کارفرمایی و تعاون گران آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، با ابراز نگرانی از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان، گفت: آذربایجانی بیکار نمی ماند و با تعطیلی این واحدهای تولیدی نیروهای متخصص و ماهر آذربایجان شرقی به استان های دیگر مهاجرت کردند و این خلا نیروی متخصص انسانی در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی خواستار اهتمام جدی دولت و مجلس برای مشکلات واحدهای صنعتی شد و گفت: دولت و مجلس واقعاً چه راهکاری برای حل این مشکلات دارند؟ تا زمانی که دچار شعارزدگی باشیم، مطمئن باشید این مشکلات لاینحل باقی خواهند ماند.

وحدتی گفت: ما باید عملیاتی فکر و کار کنیم و برای از بین بردن تهدید بیکاری، فساد اقتصادی و سامان دهی معیشت مردم آستین همت را بالا بزنیم.

وی با تمجید از فداکاری و تلاش های کارگران، گفت: کارگران با بالا بردن وجدان کاری و کارفرمایان با رعایت دقیق اصول قانون کار باید فضای کار و تلاش را در استان ایجاد کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: امسال باید شاهد شکوفا شدن اقتصاد کشور و برچیده شدن مشکلات معیشتی مردم باشیم.

وحدتی در ادامه از بیکاری 42 درصدی تحصیل کردگان دانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: این رقم در آذربایجان شرقی به دلیل علمی بودن استان، متاسفانه قدری بیشتر است.

وی در پایان از اراده جدی مجلس دهم برای ساماندهی فیش های حقوقی خبر داد و افزود: باید سطح حقوق ها به هم نزدیک شود، اما در مسئله فیش های حقوقی نباید دچار شعارزدگی شویم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter