English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اخراج یا بیکار شدن بیش از ۵۲۰۰ کارگر در زنجان

آذوح: احمد غریوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: آمار کارگران اخراجی و بیکار شده در سال گذشته در این استان، ۵ هزار و ۲۳۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، غریوی گفت: اسامی کارجویان در دفاتر کاریابی استان ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اسامی ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در این دفاتر ثبت شده است، اضافه کرد: اسامی ثبت شده، به واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای کار معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در رابطه با تعداد معرفی شدگان تصریح کرد: از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر تاکنون، ۲ هزار نفر به واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای آغاز فعالیت کاری معرفی شده‌اند.

غریوی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در این واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند قطع به یقین بیشتر از این آمار است، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار نفر در سال گذشته، در واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان مشغول به‌کار شده‌اند.

وی با بیان آمار کارگران اخراجی و بیکار شده در استان زنجان، ادامه داد: آمار کارگران اخراجی و بیکار شده در سال گذشته، ۵ هزار و ۲۳۰ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ابراز کرد: برای این تعداد، به درخواست کارگر و شاغلان واحدهای تولیدی و صنعتی، در بخش‌های ذی‌ربط این اداره پرونده تشکیل شده است.

ریوی بیان کرد: از میزان ذکر شده آمار بیکاران و کارگران اخراجی، ۴ هزار فقره به کارگران اخراجی مربوط بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار کارگران اخراجی در هیأت تشخیص و حل اختلاف به ثبت رسیده است، افزود: در رابطه با دلایل اخراج کارگران از واحدهای تولیدی موارد زیادی دخیل بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: عمده دلایل اخراج کارگران بی‌انضباطی در محیط‌های کار، قصور در رعایت از آئین‌نامه‌های اجرایی، تعدیل نیرو و ورشکستگی و تعطیلی واحدها و … بوده است.

وی با بیان اینکه برای پایش واحدهای تولیدی و صنعتی، کمیته‌ای در استان زنجان تشکیل شده است، اضافه کرد: این کمیته با نام کمیته ساماندهی نیروی کار ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف شناسایی نیاز بازار کار و هدایت آموزش‌های مهارتی در استان زنجان تشکیل شده است.

غریوی در رابطه با امکان راه‌اندازی ۴۵ واحد صنعتی و تولیدی در استان زنجان، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مقرر شده تا به این ۴۵ واحد نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: این ۴۵ واحد کوچک و متوسط در اولویت نگاه ویژه مسؤولان استان قرار دارند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter