English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اصلاح طلبان و گروهکهای تروریستی، پیوندتان مبارک!

در دو سه روز گذشته انتشار ویدیویی از قاضی پور موجب بروز مباحثات فراوانی گشته است.

در این ویدیو نماینده ی منتخب اورمیه با لحنی بعضا نامناسب به سخنرانی پرداخته و در برخی موارد الفاظ و عباراتی زشت و ناپسند به کار می برد. در ضرورت نکوهش عمل این نماینده ی مجلس هیچ تردیدی نیست و بایستی که وی به دلیل این عبارات مورد انتقاد قرار بگیرد.

اما آن چه که در جریان انتشار این ویدیو اتفاق افتاده نشانگر یک بازی حساب شده از سوی افرادی است که منافع خود را در اورمیه از دست رفته می بینند.

سخنرانی سالیان گذشته ی قاضی پور به یکباره منتشر می شود و بدون تاخیر در بسیاری از رسانه های مشهور به ترک ستیزی همچون "بی بی سی" در صدر اخبار قرار می گیرد. دیگر رسانه های خارج نشین و داخلی نیز که در تمامی 1 هفته ی گذشته "ورورد اصلاح طلبان به مجلس" را جشن گرفته بودند خبر این ویدیو را به تیتر رسانه های خود تبدیل نمودند! جالبتر اینکه همین رسانه ها خبر اعتراضات ملت ترک علیه برنامه ی موهن فیتیله را پس از چند روز آن هم به شکل ناقص تحت پوشش قرار دادند.

اما جریان این سناریو چیست؟

آیا انتشار نطق پزشکیان(نماینده ی اصلاح طلبان در تبریز) در مجلس در حمایت از اجرای اصل 15، و بلافاصله یک روز بعد انتشار سخنان چندین سال قبل قاضی پور تصادفی است!؟

پزشکیان(نماینده ی منتخب اصلاح طلبان در تبریز) پس از چندین سال نمایندگی در مجلس به یکباره یاد آذربایجان و زبان ترکی می افتد و در مجلس در این خصوص نطقی آتشین ایراد می نماید. بلافاصله و در عرض چند ساعت این نطق هزاران بار در صفحات فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی از سوی فعالین اصلاح طلب و به خصوص در آذربایجان منتشر شده و از پزشکیان به عنوان "نماینده ی اصلاح طلب و هویت طلب واقعی" نام برده می شود. اصلاح طلبان(و البته اصولگرایان) که شکست سختی در آذربایجان جنوبی خورده و نتوانسته اند ملت ترک را بار دیگر با ایده های "ایران محورانه" فریب دهند، با به رخ کشیدن پزشکیان تلویحا اعلام می کنند: "یک نماینده ی اصلاح طلب، هویت طلب واقعی است".

اما این جریان که علیرغم بسیج تمامی نیروهای خود در آذربایجان غربی و به خصوص اورمیه، نتوانست کاندیدای کرد را پیروز نماید این سناریوی کثیف را ادامه داده و تنها یک روز بعد، ویدیوی سخنرانی سالیان گذشته ی قاضی پور منتشر می شود!. این بار هم، حتی بیشتر و هماهنگ تر از قبل، در چند ساعت "تمامی" رسانه های اصلاح طلب و حامیان خارجی آنها از لزوم برخورد با قاضی پور و بروز اعتراضات فزاینده در سطح جامعه خبر می دهند.

هدف چیست؟

این را صراحتا روز گذشته در رسانه ها و روزنامه های منتسب به جریان اصلاحات شاهد شدیم: "اعتبارنامه ی قاضی پور لغو و او از مجلس کنار گذاشته شود".

اصلاح طلبان در اورمیه از ماههای گذشته این شعار را بارها در میان هواداران خود تکرار کردند که بایستی از اورمیه "یک مرد، یک زن و یک کرد" انتخاب شود. در سولدوز نیز از ماهها پیش رسما از سوی نمایندگان دولت (که اسامی این افراد در نوشته های پیشین درج گردید) به فرمانداری شهر اعلام شده بود "باید حسین زاده(کرد) انتخاب شود". اما حرکت ملی آذربایجان جنوبی تمامی این معادلات را به هم ریخته با در نظر داشتن شرایط سخت منطقه و لزوم مبارزه با گروهکهای تروریستی، بر انتخاب گزینه های "عقلانی" ترک تاکید کرد.

انتخاب شدن قاطعانه ی قاضی پور در مرحله ی اول نشان داد حرکت ملی و ملت ترک آذربایجان، نه به های و هوی این و آن توجه می کند و نه اشک تمساح جریانات ایرانی(اصول گرا، اصلاح طلب، معتدل و...) برایش مهم است. آن چه که اهمیت دارد، "منافع ملی" است و با تکیه بر این اصل است که در مواقع لازم حرکت ملی می تواند یا این جریانها را بایکوت بکند و یا با هر کدام که خواست برای دستیابی به خواسته های خود وارد بحث و معامله بشود. نه قاضی پور می خواهد و دوست دارد نماینده ی حرکت ملی باشد و نه فعالین سیاسی آذربایجان او را نماینده ی خود اعلام کرده اند. حرکت ملی آذربایجان در راستای مبارزه با سیاستهای گروهکهای تروریستی کرد در غرب آذربایجان از تمامی ابزارهای موجود استفاده کرد، همین!

اصلاح طلبان زمان اهانت خاتمی به ترکها، اهانت برنامه ی فیتیله، سال 85، سال 74 و... کجا بوده اند که حال ملت ترک را به انتخاب "غلط" محکوم می کنند؟!

لابد به نظر آنها قاضی پور از متجاوز به دختر خردسال و قاتل زندانیان سیاسی که نامش در لیست اصلاح طلبان در تهران بود، بدتر است!

لابد به نظر آنها قاضی پور زن ستیزتر از آن رئیس زندان است که نامش در لیست اصلاح طلبان آورده شده و کارش تجاوز به دختران باکره پیش از اعدام بوده است!

سران اصلاح طلب و رهبران اصول گرا، حنایتان دیگر رنگی ندارد و ملت آذربایجان تنها بر اساس منافع ملی خود تاکتیکهایش را انتخاب می نماید.

لااقل به خاطر خودتان هم که شده، این شوی مضحک را تمام کنید.

یاشاسین آذربایجانین بوتون شهرلریندن اورمویا گئدیب، "تورک" آدایلارا سس وئرنلر.

*****

امیر مردانی

یادداشت آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter