English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه سایت اؤیرنجی سسی در محکومیت دستگیریهای اخیر در آزربایجان

با نگاهی گذرا به سیر تاریخی گفتمان های سیاسی در جامعه ی آزربایجان جنوبی به عینیتی تمام مشاهده می گردد که حرکت ملی آزربایجان در سال های اخیر گوی سبقت را از دیگر گفتمان های سیاسی ربوده و هم اکنون پیشاهنگ مبارزه ی آزادیخواهانه ی ملت آزربایجان جنوبی است. آزادی که بیش از هشتاد سال است، نژادپرستی فارس با قبضه ی قدرت سیاسی در ایران به تاراج برده و به طرق گوناگون و با اعمال شنیع ترین سیاست های نژادپرستانه سعی در نابودی هستی معنوی آزربایجانیان دارد.

در این میان با گسترش گفتمان ملی-دموکراتیک حرکت ملی آزربایجان پایه های شوونیسم در این خاک بیش از پیش متزلزل گشته و انسان آزربایجانی با درک حقوق پایمال شده اش در پی کسب جایگاه انسانی خویش است. با مشاهده ی این وضعیت حاکمیت شوونیستی ایران مبارزه ی ابنای وطن را برنتابیده و به انحا مختلف سعی در خاموش نمودن این آتش برافروخته شده از سینه های جوانان مبارز آزربایجانی را دارد. از این رو روی به تهدید، شکنجه و زندانی نمودن فعالین منتسب به این جنبش آورده است تا شاید مانعی در برابر خواست های مساوات طلبانه ی این فعالین ایجاد نماید. غافل از آنکه عشق به موطن مادری چنان در تاروپود مبارزین آزربایجانی ریشه دوانیده است که هرگونه برخورد را توان شکستن مقاومت این فعالین نیست.

در راستای این برخوردها در روزهای اخیر شاهد دستگیری عده ای از فعالین بخصوص در شهرهای سراب و تبریز بوده ایم. از جمله ی این فعالین بابک بقایی، محمد اسکندرزاده، وحید راستگو، وحید حبیب چشمه، سهند معالی، علی صمدپور، علی بشارتی، دکتر جمال موسوی نژاد، داریوش پروانه، مسعود حسین زاده و  حامد ملک آبادی می باشد که روزهاست تحت شکنجه ی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و اخبار نگران کننده ای از سلامتی این عزیزان به گوش می رسد.

سایت اؤیرنجی سسی (صدای دانشجو) این گونه برخوردهای حاکمیت با فعالین آزربایجانی بخصوص فعالین عرصه ی جنبش دانشجویی آزربایجان را به شدت محکوم نموده و خواهان آزادی هرچه سریعتر این عزیزان می باشد.

آزربایجان جنوبی

تبریز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter